GESTIONANT LA BUIDOR / GESTIONANDO EL VACÍO

Apreciada buidor (estimada ja seria massa…),

Tu que en menor o major mesura sempre m’habites… avui et dedico les meves paraules.

Mira que en pots arribar a ser de desagradable… hi ha

Michael Austin02
Il·lustració MICHAEL AUSTIN

dies o temporades que pots esdevenir d’allò més intensa. Altres dies ni me n’adono que intento fugir de tu com la que més. Però si hi ets, més val que et miri perquè això d’intentar-te tapar tampoc em resulta gaire…

M’has donat algun dia pèssim, fent acte de presència i fent-te notar, fins i tot, físicament. M’has descol·locat, desorientat i fet aturar a sentir i reflexionar de nou. D’acord buidor, he entès el missatge: sé on sóc, què sento i d’on neix, què puc i no puc controlar, cap on m’agradaria anar i sé que no sempre els tempos estan a l’abast dels meus desitjos.

Ara, ja et pots relaxar! Mentrestant intentaré gaudir el màxim del tram de camí per on passejo.

GRÀCIES!

A mode d’eina eficaç, si ja t’has passat per aquí, saps que escriure m’ajuda a drenar. I el cert és que un cop fet el procés descrit anteriorment, la sensació desagradable en gran part va marxar perquè ja havia fet la seva funció: fer-me conscient de certs missatges. Tu, com ho gestiones quan t’arriben sensacions desagradables?

Massa sovint tinc la sensació que, quan parlem d’emocions, som una mica reduccionistes. Hi ha molta riquesa, tant de sensacions agradables com de desagradables i, si volem acompanyar en qualitat, em sembla imprescindible donar cabuda a tots els matisos.buit

En el cas de la sensació de buidor, un dels recursos complementaris que et poden ser d’allò més útils a l’hora de treballar-la és el llibre de l’Anna Llenas: EL BUIT. Amb il·lustracions que conviden a aprofundir en les diferents opcions a l’hora de gestionar-la i les seves conseqüències. A mi personalment m’agrada molt i pot esdevenir un suport útil per engegar debats interessants a l’hora de compartir amb els alumnes. Només hi trobo a faltar una idea: quan mirem dins nostre, més enllà de tot allò de bo que podem descobrir, també ens podem trobar amb una part desagradable que cal acceptar, i en la mesura del possible, mirar de millorar.

Una abraçada,

ESTER

CASTELLANO:

Apreciado vacío (querido ya sería demasiado…),

Tú que en menor o mayor medida siempre me habitas… hoy te dedico mis palabras.

Mira que puedes llegar a ser de desagradable… hay días o temporadas que puedes ser de lo más intenso. Otros días ni me doy cuenta que intento huir de ti como la que más. Pero si estás, más vale que te mire porque esto de intentar hacerte tapar tampoco me resulta mucho…

Me has dado algún día pésimo, presentándote y haciéndote notar, incluso, físicamente. Me has descolocado, desorientado y hecho parar a sentir y reflexionar de nuevo. De acuerdo vacío, he entendido el mensaje: sé dónde estoy, qué siento y de donde nace, qué puedo y no puedo controlar, hacia donde me gustaría ir y sé que no siempre los tempos están al alcance de mis deseos.

Ahora, ¡ya te puedes relajar! Mientras tanto intentaré disfrutar el máximo del tramo de camino por donde paseo.

¡GRACIAS!

A modo de herramienta eficaz, si ya te has pasado por aquí, sabes que escribir me ayuda a drenar. Y lo cierto es que una vez hecho el proceso descrito anteriormente, la sensación desagradable en gran parte se fue porque ya había hecho su función: hacerme consciente de ciertos mensajes. Tú, ¿cómo lo gestionas cuando te llegan sensaciones desagradables?

Demasiado a menudo tengo la sensación de que, cuando hablamos de emociones, somos un poco reduccionistas. Hay mucha riqueza, tanto de sensaciones agradables como de desagradables y, si queremos acompañar en calidad, me parece imprescindible dar cabida a todos los matices.

vacioEn el caso de la sensación de vacío, uno de los recursos complementarios que te pueden ser de lo más útiles a la hora de trabajarla es el libro de Anna Llenas: VACÍO. Con ilustraciones que invitan a profundizar en las diferentes opciones a la hora de gestionarla y sus consecuencias. A mí personalmente me gusta mucho y puede convertirse en un apoyo útil para poner en marcha debates interesantes a la hora de compartir con los alumnos. Sólo echo de menos una idea: cuando miramos dentro de nosotros, más allá de todo lo bueno que podemos descubrir, también nos podemos encontrar con una parte desagradable que hay que aceptar, y en la medida de lo posible, tratar de mejorar.

Un abrazo,

ESTER

 


Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s