CONSCIÈNCIA EMOCIONAL o EDUCACIÓ EMOCIONAL PLENA? / ¿CONCIENCIA EMOCIONAL o EDUCACIÓN EMOCIONAL PLENA?

M’agradaria començar ressaltant que, el que relato, parteix de la meva experiència i d’un punt de vista personal, el meu. El que tot seguit llegiràs busca ser una mirada respectuosa i real.

A dia d’avui, hi ha aspectes que em fan sentir esperançada pel que fa al treball emocional a les escoles, sobretot durant les primeres edats. Cada cop es té més clar que el treball d’aquesta faceta és important i necessari. Les escoles, algunes amb més rapidesa i obertura que d’altres, es van mobilitzant i inicien treballs que tenen molt bones intencions i permetran recollir fruits.

Molts d’aquests projectes, pel que he vist fins ara, es centren en un aspecte necessari: LA CONSCIÈNCIA EMOCIONAL, que és aquella capacitat que ens permet identificar què ens passa i què estem sentint. I aquest és un pas molt important en la gestió emocional perquè la consciència és el pas previ a l’acció. Sense ella res no canvia. Però la GESTIÓ EMOCIONAL va força més enllà de la consciència… (em reservo la descripció detallada en un post futur).

Perquè, és clar, un cop l’infant coneix que està enfadat, com l’ajudem a gestionar aquesta ràbia? O quan veiem que algú està preocupat o trist, què fem o com ens posicionem llavors?

Des del meu humil punt de vista, ens cal fer un pas més, un pas que inclogui una EDUCACIÓ EMOCIONAL PLENA.

Aquella que:

  • Respecta que cadascú sent i viu les emocions d’una manera única.
  • Entén que hi ha diversitat de gestions possibles. Perquè la gestió que per a tu pot ser ideal, pot ser inútil per la persona que tens al costat.
  • Busca trobar millors solucions a allò que ens provoca malestar, si és que hi són.
  • I, si les solucions no hi són, troba la manera d’acompanyar en els moments complexes o difícils que la vida ens va presentant.

Coneixes experiències que vagin en aquesta línia? Les podem compartir?

La teoria és molt fàcil però: COM??? Aquesta és la gran pregunta, oi? Doncs en breu compartiré una nova entrada on intento recollir alguns dels que per a mi són els aspectes més importants…

Ja ho diu el famós JOAN TURU:

I jo la modificaria: PER UNA EDUCACIÓ QUE TINGUI MOLT PRESENT EL COR!!!

BON CAP DE SETMANA!

*Imatge portada ROBERTO WEIGAND

CASTELLANO:

Me gustaría empezar resaltando que, lo que relato, parte de mi experiencia y de un punto de vista personal, el mío. Lo que a continuación vas a leer busca ser una mirada respetuosa y real.

A día de hoy, hay aspectos que me hacen sentir esperanzada en cuanto al trabajo emocional en las escuelas, sobre todo durante las primeras edades. Cada vez se tiene más claro que el trabajo de esta faceta es importante y necesario. Las escuelas, algunas con más rapidez y apertura que otros, se van movilizando e inician trabajos que tienen muy buenas intenciones y permitirán recoger frutos.

Muchos de estos proyectos, por lo que he visto hasta ahora, se centran en un aspecto necesario: LA CONCIENCIA EMOCIONAL, que es aquella capacidad que nos permite identificar qué nos pasa y qué estamos sintiendo. Y este es un paso muy importante en la gestión emocional porque la conciencia es el paso previo a la acción. Sin ella nada cambia. Pero la GESTIÓN EMOCIONAL va bastante más allá de la conciencia… (me reservo la descripción detallada en un post futuro).

Porque, claro, una vez el niño conoce que está enfadado, ¿cómo le ayudamos a gestionar esta rabia? O cuando vemos que alguien está preocupado o triste, ¿qué hacemos o cómo nos posicionamos entonces?

Desde mi humilde punto de vista, es necesario dar un paso más, un paso que incluya una EDUCACIÓN EMOCIONAL LLENA.

Aquella que:

  • Respeta que cada uno siente y vive las emociones de una manera única.
  • Entiende que hay diversidad de gestiones posibles. Porque la gestión que para ti puede ser ideal, puede ser inútil para la persona que tienes al lado.
  • Busca encontrar mejores soluciones a lo que nos provoca malestar, si es que existen.
  • Y, si las soluciones no están, encuentra la manera de acompañar en los momentos complejas o difíciles que la vida nos va presentando.

¿Conoces experiencias que vayan en esta línea? ¿Las podemos compartir?

La teoría es muy fácil pero: ¿CÓMO? Esta es la gran pregunta, ¿verdad? Pues en breve compartiré una nueva entrada donde intento recoger algunos de los que para mí son los aspectos más importantes…

Ya lo dice el famoso JUAN TURU:

¡POR UNA EDUCACIÓN QUE NO SE OLVIDE DEL CORAZÓN!

Y yo la modificaría: ¡¡¡POR UNA EDUCACIÓN QUE TENGA MUY PRESENTE EL CORAZÓN!!!

¡BUEN FIN DE SEMANA!

*Imagen portada ROBERTO WEIGAND

ESTER


3 respuestas a “CONSCIÈNCIA EMOCIONAL o EDUCACIÓ EMOCIONAL PLENA? / ¿CONCIENCIA EMOCIONAL o EDUCACIÓN EMOCIONAL PLENA?

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s